RCM411-kelianturin asennus autoihin

RCM411 kelianturi asennettuna linja-auton etumaskin taakse .

Kelianturin asennuspaikka voidaan valita aika vapaasti kaikenlaisissa autoissa. Etäisyys anturista tien pintaan voi vaihdella puolesta metristä ylöspäin. Suosittelemme kuitenkin asennusta matalalle optisen signaalin maksimoimiseksi, mikä mahdollistaa parhaan toiminnan.

Anturin asennus auton perään on kaikkein vaativin paikka, koska siellä on hyvin turbulenttinen ilmavirtaus, pakokaasuja sekä roiskeita tien pinnalta. Anturin ikkuna on suojattu pitkällä putkella, joka vähentää lian pääsyä ikkunalle pahissakin olosuhteissa. Mahdollisesti tarvittavaa ikkunan puhdistusta varten anturille on hyvä järjestää helppo pääsy.

Optimimaalisin asennuspaikka on auton etupuolella, missä on vähemmän roiskeita tai tuiskuavaa lunta. Asennus auton eteen voi kuitenkin olla haastavaa muuttamatta auton rakenteita. Joissakin autoissa on vapaata tilaa etumaskin takana, missä olisi hyvä anturin asennuspaikka. Linja-autoissa on usein ilman työkaluja avattava etumaski, jonka taakse mahtuu RCM411-kelianturi, kuten näkyy alla olevassa kuvassa.

RCM411 kelianturi asennettuna linja-auton etumaskin taakse .

Linja-autot, taksit ja logistiikka-autot muodostavat hyvän alustan keliantureille. Tällaisia ajoneuvoja voidaan käyttää kelimuutosten automaattiseen jatkuvaan seurantaan. Koska kelimuutoksia tapahtuu tyypillisesti tuntien aikana, saattaa riittää muutamien linja-autojen anturointi tietyn reitin seuraamiseksi riittävällä ajallisella ja paikallisella kattavuudella.

Mobiili kelitieto on huomattavasti tarkempaa kuin kiinteiden tiesääasemien tuottama tieto, koska tiesääasemia sijaitsee harvassa ja niiden mittauspiste on kohtalaisen pieni. Kerättyä dataa voidaan täydentää valokuvilla, jotka otetaan anturitietojen välitykseen käytetyillä matkapuhelimilla tai tableteilla. Antureiden huolto on helpompaa ja edullisempaa varikolla. Anturin kalibrointia voidaan säätää nettisivun kautta ja ohjelmisto voidaan päivittää tarvittaessa automaattisesti.

Edellinen artikkeli
Consistency of the RCM411 Measurements
Seuraava artikkeli
Kiviaineen kosteusmittauksen taloudelliset vaikutukset